A maiò parte di a ghjente probabilmente trascurerà e piastrelle gialle frastagliate chì rivestenu i binari di a metropolitana è i bordi di i percorsi pedonali di a cità. Ma per i non vedenti, ponu significà a differenza trà a vita è a morte.
U tippu chì hà inventatu sti quadrati tattili hè Issei Miyake, a cui invenzione hè stata prisentata oghje nantu à a pagina iniziale di Google.
Eccu ciò chì avete bisognu di sapè è cumu e so invenzioni si prisentanu in i lochi publichi di u mondu.
I blocchi tattili (chjamati à l'origine blocchi Tenji) aiutanu i non vedenti à navigà in i lochi publichi facenduli sapè quandu si avvicinanu à i periculi. Quessi blocchi anu protuberanze chì ponu esse sentite cù un bastone o un stivale.
I blocchi sò dispunibili in dui mudelli basi: punti è strisce. I punti indicanu i periculi, mentre chì e strisce indicanu a direzzione, indicendu i pedoni versu un percorsu sicuru.
L'inventore giapponese Issei Miyake hà inventatu u sistema di blocchi di custruzzione dopu avè amparatu chì u so amicu avia prublemi di vista. Sò stati affissati per a prima volta in e strade vicinu à a Scola Okayama per i Ciechi in Okayama, Giappone, u 18 di marzu di u 1967.
Dece anni dopu, sti blocchi si sò sparsi in tutte e ferrovie giapponesi. U restu di u pianeta hà prestu seguitu l'esempiu.
Issey Miyake hè mortu in u 1982, ma e so invenzioni sò sempre pertinenti guasi quattru decennii dopu, rendendu u mondu un locu più sicuru.