A tecnulugia assistiva cambia a vita di i sfollati interni è di l'ucraini affettati da a crisa

A tecnulugia assistiva cambia a vita di i sfollati interni è di l'ucraini affettati da a crisa

2023-02-24

A guerra in Ucraina durante l'ultimu annu hà avutu un impattu devastante nantu à i disabili è l'anziani. Queste pupulazioni ponu esse particularmente vulnerabili durante i cunflitti è e crisi umanitarie, postu chì rischianu di esse lasciate indietro o private di servizii essenziali, cumpresi l'aiuti di supportu. E persone cun disabilità è ferite ponu cuntà nantu à a tecnulugia assistiva (AT) per mantene a so indipendenza è dignità, è per l'alimentu, l'igiene è l'assistenza sanitaria.

1
Per aiutà l'Ucraina à risponde à u bisognu di trattamentu supplementu, l'OMS, in cullaburazione cù u Ministeru di a Salute di l'Ucraina, mette in opera un prughjettu per furnisce alimenti essenziali à e persone sfollate internamente in u paese. Questu hè statu fattu per mezu di l'acquistu è a distribuzione di kit AT10 specializati, ognunu cuntene 10 articuli identificati cum'è i più necessarii da l'Ucraini in situazioni d'emergenza. Questi kit includenu aiuti per a mobilità cum'è stampelle, sedie à rotelle cù cuscinetti per alleviare a pressione, bastoni è deambulatori, è ancu prudutti per a cura persunale cum'è set di cateteri, assorbitori d'incontinenza è sedie per toilette è doccia.

2Quandu a guerra hà cuminciatu, Ruslana è a so famiglia anu decisu di ùn andà à l'orfanotrofiu in u sotterraniu di un grattacielu. Invece, si sò piattati in u bagnu, induve i zitelli dormenu qualchì volta. A ragione di sta decisione era a disabilità di u figliolu di 14 anni di Ruslana Klim. A causa di a paralisi cerebrale è di a displasia spastica, ùn pò micca camminà è hè cunfinatu in una sedia à rotelle. Parechji rampe di scale anu impeditu à l'adolescente di entre in u rifugiu.
Cum'è parte di u prugettu AT10, Klim hà ricevutu una sedia di bagnu muderna è regulabile in altezza è una sedia à rotelle nova di zecca. A so sedia à rotelle precedente era vechja, inadatta è avia bisognu di una manutenzione attenta. "Onestamente, simu solu in shock. Hè assolutamente irreale", hà dettu Ruslana à propositu di a nova sedia à rotelle di Klim. "Ùn avete idea di quantu seria più faciule per un zitellu di spustassi s'ellu avia l'uppurtunità da u principiu".

1617947871(1)
Klim, chì sperimenta l'indipendenza, hè sempre statu impurtante per a famiglia, soprattuttu dapoi chì Ruslana hà cuminciatu à travaglià in linea. AT li rende pussibule. "Mi sò calmata sapendu ch'ellu ùn era micca sempre in lettu", hà dettu Ruslana. Klim hà utilizatu per a prima volta una sedia à rotelle da zitella è questu hà cambiatu a so vita. "Pò vultulà si è girà a so sedia in ogni angulu. Riesce ancu à apre u comodinu per ghjunghje à i so ghjoculi. Prima era capace di apre solu dopu a lezione di palestra, ma avà a face ellu stessu mentre sò à a scola". Travagliu. Puderaghju dì ch'ellu hà cuminciatu à campà una vita più appagante.
Ludmila hè una prufessore di matematica in pensione di 70 anni di Chernihiv. Ancu s'ella hà solu un bracciu funziunale, s'hè adattata à i travaglii di casa è mantene un atteggiamentu pusitivu è un sensu di l'umore. "Aghju amparatu à fà assai cù una sola manu", hà dettu cun fiducia cù un ligeru surrisu nantu à a faccia. "Possu fà a lavanderia, lavà i piatti è ancu cucinà".
Ma Lyudmila si muvia sempre senza u sustegnu di a so famiglia prima di riceve una sedia à rotelle da un uspidale lucale cum'è parte di u prughjettu AT10. "Stò solu in casa o mi pusu nantu à una panca fora di a mo casa, ma avà possu sorte in cità è parlà cù a ghjente", hà dettu. Hè cuntenta chì u tempu sia migliuratu è chì pò andà in sedia à rotelle finu à a so residenza di campagna, chì hè più accessibile chè u so appartamentu in cità. Ludmila cita ancu i benefici di a so nova sedia per a doccia, chì hè più sicura è più comoda chè a sedia di cucina in legnu ch'ella utilizava prima.

4500
L'AT hà avutu un grande impattu nant'à a qualità di vita di l'insegnante, permettenduli di campà più indipendentemente è cunfortu. "Benintesa, a mo famiglia hè felice è a mo vita hè diventata un pocu più faciule", hà dettu.